”Eragon” av Christopher Paolini

Eragon bor i den lilla staden carvahall med sin morbror Garrow och med Garrows son Roran.

En dag hittar Eragon en fin blå sten, han tror att han kan sälja den och få lite pengar till familjen så dem slipper svälta, men han har fel. Ur ägget kläcks en drake, Eragon håller den hemlig och ger henne namnet Saphira. Dem talar med tanken och blir bra vänner. Och legenden om drakar och drakryttare blir levande igen. Sedan förändras allt Eragon och Saphira måste färdas igenom där mörka krafter härskar och förgöra en kung vars ondska inte kan mätas med.

 

Jag tyckte den var så bra för att innehållet passade mig och den var bra skriven.

 

Denna boken får 5 av 5 boktokar.

 

// Love Hult


Kommentarer
Postat av: Jakob pakob

bra skrivet love!! :)

2009-11-05 @ 13:16:59
Postat av: alexander winkle

Bra skrivet. Men lite mer text skulle vara bätre.

2009-11-05 @ 13:33:52
Postat av: benjamin

jätte bra skrivet Love den är spännande och en sån

här bok skulle jag vilja läsa

2009-11-05 @ 13:37:51
Postat av: oskar

jag har också läst denna boken, den är riktigt bra!!! Man måste bara läsa nästa bok. Bra skrivet

2009-11-06 @ 19:59:20
Postat av: oskar

jag har också läst denna boken, den är riktigt bra!!! Man måste bara läsa nästa bok. Bra skrivet

2009-11-06 @ 19:59:53
Postat av: maigh (MANDA)

har filmen jätte läskigh men brau

2009-12-16 @ 11:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0