”Mumien som inte kunde sova” av Jesper Tillberg

Kleo är fjorton år och älskar att läsa om pyramider och gamla kungar i Egypten. Men hon är mobbad av ”Hårspraymiffot” Nettan.

När Kleos och Nettans klass är på besök på ett museum låser Nettan in Kleo i mumiekammaren. Kleo skriker på hjälp, men ingen hör henne. Till sist stänger museet och Kleo blir ensam med mumien. Då händer det omöjliga. Mumien vaknar! Kleo blir livrädd, men mumien är snäll. Han säger att han har blivit mördad, men han vet inte vem han hans mördare är. Mumien och Kleo åker till Egypten på den tiden mumien levde för att lösa gåtan.

 

Jag tycker att boken var väldigt bra, för den var både spännande och rolig. Jag ger den fem boktokar av fem möjliga!

 

//Frida Andersson


Kommentarer
Postat av: Sofie

Den boken är jätte bra jag har också läst den!

2009-10-24 @ 15:53:06
Postat av: jakob pakob

bra skrivet!! Men du som skriver så långt? ;P

2009-11-05 @ 13:27:23
Postat av: alexander winkle

Bra text den var bra!

2009-11-05 @ 13:38:12
Postat av: ogge

det borde vara jobbigt för honom PS. jag läste bara rubriken

2009-12-01 @ 15:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0