”Historien om Tracy Beaker” av Jacqueline Wilson

Tracy Beaker är tio år och bor på ett barnhem. Hon är trött på att bo på det trista barnhemmet, särskilt nu när hon inte ens har en bästis längre. Innan var Louise hennes bästis, men ”Monstergorillan” Justine har tagit Louise ifrån henne. Tracy längtar efter sin mamma.

-Hon är Hollywoodstjärna och kommer snart och hämtar mig, säger Tracy.

Men där ljuger Tracy. Hon vet inte var hennes mamma är, men inte är hon i Hollywood i alla fall.

Tracy gillar att skriva, och hon vill gärna bli författare. Hon blir överlycklig när hon får veta att en författare ska komma till barnhemmet och berätta och sina böcker. Författaren gillat Tracy och Tracy gillar författaren. Camilla heter författaren. Tracy tycker att Camilla är ett vackert namn.

En dag när Camilla och Tracy är på McDonald’s föreslår Tracy att Camilla ska bli hennes fostermamma. Men Camilla är tveksam.

-Jag tror inte att du kommer trivas hos mig, Tracy, säger hon. Det är så litet hos mig.

-Det gör ingenting, säger Tracy. Mitt rum på barnhemmet är ungefär lika litet som en garderob, så jag är van vid små ställen.

 

Blir Camilla Tracys fostermamma? Det får du se om du läser boken.

 

Jag tyckte att boken var bra, för den var väldigt händelserik och rolig. Jag ger den fyra boktokar av fem möjliga.


// Frida Andersson

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra artikel, Jag Har sett en TV-serie om

Tracy Beaker,Som handlar om det du skrev om.

/Anton

2009-10-02 @ 18:17:25
Postat av: Hannah

Har okså läst den den är jätte bra!!!

2009-11-05 @ 13:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0