"Inbrott i skolan” av Lena Lilleste

Om Tommy och Flisen finns det sju-åtta böcker tror jag. De handlar om två pojkar som löser mysterium. Den första av alla är ”Inbrott i skolan”.

”Inbrott i skolan” handlar om att brandlarmet i skolan går och alla springer ut. Sen när brand övningen är över och alla var inne så skrek deras lärare att deras klasskassa var stulen. Det var fem tusen kronor i den.

Tommy och Flisen-böckerna är dom bästa jag någonsin har läst.

Jag ger ”Inbrott i skolan” fem av fem boktokar.

// Martin Lilja

 


Kommentarer
Postat av: Moa

Jag har också läst den, men så bra var den inte tyckte jag!

2009-09-11 @ 16:26:33
Postat av: öpedagagogen

Vad kul att ni bloggar om böcker. Jag lägger ut er blogg som länk på Öpedagogen. Kan ni hälsa Björn och säga att jag inte kan kommentera på hans blogg längre. Har försökt, men lyckas inte längre. Tack!!

2009-09-12 @ 10:14:22
URL: http://www.opedagogen.blogspot.com
Postat av: Cici

Hej,

Kul att läsa din recension, det låter som en jättebra bokserie

2009-09-14 @ 20:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0