”I taket lyser stjärnorna” av Johanna Thydell

Det är en flicka som har det jobbigt. Hon har en cancersjuk mamma som lever med henne i en lägenhet helt själva. Hennes pappa bor i Stockolm. I mammas smyckeskrin ligger en lapp med hans nummer men hon vågar inte ringa. Ullis (Ulrika) som bor i samma trapp upp gång och går samma klass som henne, men hon hatar Ullis eller hon kanske är avensjuk för Sakke är kär i Ullis och Jenna är stört kär i Sakke. Sakke bor i samma trapp upp gång som henne men hur ska hon göra för att han ska lägga märke till henne?

I Jennas rum i taket sitter stjärnor under den största stjärna sitter en lapp med en dikt, där står ”om du dör mamma tar jag livet av mig”

En dag kommer mamma in på sjukhuset…..

 

Den var jättebra men lite sorlig. Den handlar mest om livet och hur hon lever. Den får 4/5 boktokar.


// Amanda Eriksson


Kommentarer
Postat av: Elin

Den boken verkar jätte bra, det finns också en film till den boken. Bra skrivet.

2009-12-16 @ 11:10:31
Postat av: Christina

Jag har också läst den. Den är bra tycker jag ;O;P

2009-12-16 @ 11:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0