"Livsfarliga miljoner! - Tommy och Flisen" av Lena Lilleste.

Tommy och Flisen är på grus planen och spelar fotboll. Det är Flisen som ska skjuta. Han får till en rejäl tåfjutt. Han missar målet och bollen åker in i en buske. Tommy säger att Flisen ska hämta den så Flisen springer för att hämta den. Det visar sig att bollen har träffat en gammal gubbe. Gubben heter Valter och bör på smörblomman. Han är 77 år och är sten rik!!! Tommy tänker på kyssen som han och Mathilda gjorde. Tänk om Mathilda berättar för Flisen att han har kysst sin bästis flickvän. Samma dag han kysste Mathilda så fick han ett sms av Emelie där det stod  "Vill du bli ihop med mig??" Nästa dag i skolan så frågade Emelie Var för han inte svara, så hon sa

-         Nå vill du bli ihop med mig eller?

-         Javisst!! Sa Tommy

När dom gick hem från skolan passa dom på att gå till smörblomman. Plötsligt hör dom ett motorljud och Flisen slänger sig efter Tommy, dom river sig in i buskarna och rusar in på en villatomt. ``Vad var det där bilen var ju nära att köra rakt på oss!!`` Skrek Tommy!!!

Någon har tagit pengar från mig sa Valter när dom kom till smörblomman.

 

Den här boken tyckte jag var jätte bra för det hände så mycket. Jag ger boken 5/5 boktokar!!!

//Filip Staafgård


Kommentarer
Postat av: Angelino

Den boken verkar vara bra :::)))

2009-11-20 @ 17:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0