”Vindens mästare” av P.R.Morrison

Archie fyller snart tio år. På alla födelsedagar hans får han alltid en sak av hans farbror Rufus, men Rufus är lite konstig, han har varigt nästan överallt i världen. Men Archie får aldrig veta vad som är i paketen, hans föräldrar tror kanske att det är något farligt. En natt ringer det på dörren, hans mamma öppnar och in kommer Rufus. Rufus berättar om en förbannelse som vilar över Archies släkt. Från början hette släkten Strongwood men nu heter den Stringweed. Förbannelsen kommer i form av en virvelstorm efter tioårsdagen. Archie som precis fyllt tio år blir lite rädd. För att bekämpa stormen behöver Archie hitta alla presenter. Men det blir svårare än han tror.

 

Den här boken är en av dom bästa jag läst. Jag rekommenderar denna bok starkt. Jag ger denna självklart fem av fem boktokar.

Fantasy på hög nivå

 

// Oskar Nordqvist


Kommentarer
Postat av: Love

hmmm, låter bra!

2009-11-05 @ 20:05:04
Postat av: benjamin

Mycket bra skrivet den här boken blir jag helt uppslukad av väldigt bra skrivet Oskar

2009-11-06 @ 09:35:16
Postat av: migh (MANDA)

brau skrivet

2009-12-16 @ 11:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0