"Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer

Isabella Swan föräldrar är skilda och hon har inte träffat sin pappa, Charlie, på länge. Bella måste åka till honom eftersom mamman måste följa med sin sambo under en match. Pappan bor i Forks, en liten och regnig stad. Bella måste åka långt med flyg dit, men till sist träffar hon Charlie på stationen. Nästa dag ska hon till skolan. Hon kommer nervöst in i klassrummet. Den enda lediga platsen är bredvid Edward Cullen. Han är mystisk. När hon sätter sig ner börjar han spänna sig och ser besvärad ut. Han är helt vit i ansiktet, och har rufsigt, bronsfärgat hår.
När det ringer ut går han ut innan någon hunnit ens röra sig. Nästa dag är hon på stranden med några kompisar. Hon träffar Charlies väns son, Jacob. Dem har känt varandra sen de var små. Jacob och Bella går åt sidan, och deras samtal far in på den mystiske Edward. Jacob skäms lite när han berättar vad han hört om Edward, för han tror inte riktigt det är sant. Men han berättar att Edward inte är människa. Han säger att han är varulvens fiende, men efter det skrattar han och säger att hon inte ska tro på det. Men hon surfar runt på nätet och hittar ett svar på vem som är varulvens fiende. Det står att dem är b.l.a snabba och vackra. Det stämmer precis in på Edvard Cullen. Det han är, är ofattbart från början för Bella. Edward är vampyr. Och Bella är helt säker på sin sak. Dem börjar efter ett tag bli
vänner. Men han törstar efter hennes blod. Han hjälper Bella ur farliga knipor, och dem börjar komma närmare varandra...
"Om jag kunde drömma" är den första boken i Twilight-serien.
Det var en av de bästa böckerna jag läst! Det känns så trovärdigt även om det handlar om vampyrer. Den fastnar i huvudet och man vill aldrig att de ska ta slut!
"Om jag kunde drömma" ger jag fem solklara boktokar av fem möjliga!
Isabella Swan föräldrar är skilda och hon har inte träffat sin pappa, Charlie, på länge. Bella måste åka till honom eftersom mamman måste följa med sin sambo under en match. Pappan bor i Forks, en liten och regnig stad. Bella måste åka långt med flyg dit, men till sist träffar hon Charlie på stationen. Nästa dag ska hon till skolan. Hon kommer nervöst in i klassrummet. Den enda lediga platsen är bredvid Edward Cullen. Han är mystisk. När hon sätter sig ner börjar han spänna sig och ser besvärad ut. Han är helt vit i ansiktet, och har rufsigt, bronsfärgat hår.
När det ringer ut går han ut innan någon hunnit ens röra sig. Nästa dag är hon på stranden med några kompisar. Hon träffar Charlies väns son, Jacob. Dem har känt varandra sen de var små. Jacob och Bella går åt sidan, och deras samtal far in på den mystiske Edward. Jacob skäms lite när han berättar vad han hört om Edward, för han tror inte riktigt det är sant. Men han berättar att Edward inte är människa. Han säger att han är varulvens fiende, men efter det skrattar han och säger att hon inte ska tro på det. Men hon surfar runt på nätet och hittar ett svar på vem som är varulvens fiende. Det står att dem är b.l.a snabba och vackra. Det stämmer precis in på Edvard Cullen. Det han är, är ofattbart från början för Bella. Edward är vampyr. Och Bella är helt säker på sin sak. Dem börjar efter ett tag bli vänner. Men han törstar efter hennes blod. Han hjälper Bella ur farliga knipor, och dem börjar komma närmare varandra...
"Om jag kunde drömma" är den första boken i Twilight-serien. Det var en av de bästa böckerna jag läst! Det känns så trovärdigt även om det handlar om vampyrer. Den fastnar i huvudet och man vill aldrig att de ska ta slut!
"Om jag kunde drömma" ger jag fem solklara boktokar av fem möjliga!
// Annika Bergendal Sterner

Kommentarer
Postat av: Angelino

Bra skrivit jag har har själv läst den boken jag tyckte också att den var jätte bra jag ger den också helt klart fem boktokar

2009-09-10 @ 14:53:36
Postat av: Olivia

Det är den bästa bok jag har läst!

2009-09-10 @ 16:03:53
Postat av: hannah

jag tycker okså att den är bra

2009-09-10 @ 16:05:24
Postat av: Moa

Du vet att jag tycker om den mer än dig!

2009-09-11 @ 16:29:56
Postat av: anonym

har precis läst ut bökerna dem intreserade oss

inte så mycket men de hade ändå en poäng.

2009-09-19 @ 23:41:15
Postat av: hannah

jag ger den okså 5 boktokar!!!!

2009-09-22 @ 19:11:38
Postat av: julia

jag har läst boken och tyckte inte den var särskilt bra men jag ger ändå den 1 boktok.

2009-09-29 @ 16:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0